صحت و تندرستی

بخار های رو و ارتباط مسقیم آن با سلامتی بدن

‎آیا بخار کشیدن فقط یک مشکل هورمونی است یا عوامل دیگری نیز وجود دارند که باعث جوش زدن بخار در رو و بدن ما می‌شوند ؟ 
نخیر بخار کشیدن همیشه عوامل هورمونی در عقب خود ندارد.موقعیت بخار در قسمت های مختلف رو بیشتر از آنچه فکر می‌کنید در باره سلامتی بدن برای ما سخن می‌گوید.بخار کشیدن در ناحیه های مختلف رو مانند پیشانی، زنخ ، بینی و ثایر نقاط رو بسته گی به واکنش های مختلف بدن ما دارد و اکثر یک سیگنال جدی از طرف بدن برای ما است تا بیشتر متوجه بدن خود شویم

زنخ (زناق) یا چانه

بخار بالا زنخ ، الاشه ها و گردن: بخار های معمولی دوره مریضی ماهوار هستند که همیشه هنگام مریضی ماهوار پدیدار می‌شوند اما چرا ؟
قسمی که میدانیم قبل از شروع شدن مریضی ماهوار هورمون مردانه «تستستورون» در بدن افزایش و هورمون زنانه «استروژن» برعکس کاهش میاید . این زیاد شدن یا افزایش هورمون «تستستورون» در بدن سلول های غدد چربی زیر پوست ما را تحریک نموده و این عمل منجر به افزایش تولید «سبوم» می شود وچون ‌هورمون «استروژن »که وظیفه کنترول نمودن تولید «سبوم» را دارد در بدن کاهش میابد دیگر قادر به کنترول نمودن تولید «سبوم» نبوده که در نتیجه در زناق و روی گردن بخار میبرآید یا جوش میزند .اما این حرف آنقدر قابل تشویش نیست این بخار ها پس از ختم مریضی ماهوار دوباره ناپدید میشوند نکته مهم : زیاد به بخار ها دست نزنید. آنها را با انگشت فشار ندهید تا خالی شوند این کار فقط باعث بزرگ شدن و افزایش بخار می شود.شستن یکبار در روز با مایع شستشو مناسب به جلد از داخل شدن باکتریا به غده چربی و ایجاد التهاب و چرک گرفتن جلوگیری مینماید اما مراقب باشید شستشو زیاد (دو یا چند بار ) در طول روز با مواد شستشو لایه اسیدی محافظ پوست را از بین میبرد و اجازه داخل شدن آزادانه باکتریا به بخار ها را می‌دهد از این رو صرف روز یکبار روی تان را بشویید اما درست

بخار بالا بینی و سر ابرو
بخار کشیدن در این قسمت رو می تواند نشان دهنده صرف نمودن غذا های از اندازه زیاد ناسالم و چرب باشد.این را به عنوان یک سیگنال هشدار دهنده بدن خود حساب نموده و در صورت امکان بالا استفاده نمودن غذا سالم و بدون چربی تمرکز کنید.

بخار روی گونه
در طب چینایی این ناحیه پوست را دریچه ورود به اعضا بدن می دانند و میگویند گونه راست به شش ها و گونه چپ به جگر منتهی می شود. جوش زدن بخار در گونه چپ می تواند نشان دهنده افزایش مصرف الکل یا غذای خیلی چرب باشد. و کمبود هوا تازه و‌ اکسیجن باعث بخار کشیدن در گونه راست میشود نکته مهم : مصرف الکل و چربی را کاهش دهید، اطاق تان را زود زود هوا تازه بدهید، بیشتر هوا تازه تنفس کنید و پوش کمپل و روجای بستر تان را زود زود عوض کنید.

بخار بالا پیشانی

بخار بروی پیشانی می‌تواند سیگنال های زیادی از بدن را بیان کند. بخار های روی پیشانی به ویژه نشان دهنده ضعف سیستم ایمنی و استرس است. اگر در حال حاضر زیاد استرس دارید.به اندازه کافی نمی خوابید. در یک تا و بالا دویدن هستید و اصلا به استراحت و آرامش وقت پیدا نمیکنید پس این بخار ها به خصوص بخار ها بروی پیشانی می تواند یک زیگنال یا زنگ خطر برایتان باشد که باید کمی سرعت تان را پایان آورده و بیشتر به خود برسید .

گردن
دلایل زیادی برای کشیدن بخار روی گردن وجود دارد، زیرا بسیاری از غدد چربی در قسمت گردن قرار دارند و پوست در این ناحیه به ویژه حساس است. یکی از دلایل بخار کشیدن در این ناحیه، نوسانات (تغییرات و تا و بالا شدن ) هورمونی است که می تواند هنگام تغیر دادن قرص ضد حامله داری ،دوره مریضی ماهوار یا در دوران بلوغ اتفاق بیفتد. اما رعایت نکردن بهداشت کافی و یا پوشیدن لباس های خراش دهنده نیز می توانند باعث ایجاد بخار در ناحیه گردن شوند.
نکته مهم : شستشو درست و دقیق روزمره و پیلینگ یا لایه برداری هفته یکبار تا باقی مانده های مواد آرایش از پوست بلکل پاک شود و بلاخره مراقبت از پوست با کریم های مرطوب کننده جلد

(Visited 1,332 times, 1 visits today)