دخترانه, صحت و تندرستی

شدت خونریزی هنگام مریضی ماهوار در مورد صحت تان چی میگوید

خونریزی تان هنگام مریضی ماهوار به چی اندازه شدید است ؟
آیا میدانستید که شدت و مدت خونریزی هنگام مریضی ماهوار یا پریود می تواند نشانه ای از بیماری نیز باشد.

اما
خونریزی شدید چیست؟ معمولا زنان در جریان مریضی ماهوار به طور متوسط ​​بین سی تا هفتاد میلی لیتر خون از دست می دهند. خونریزی شدید زمانی است که یک زن بیش از ۸۰ میلی لیتر خون با یک دوره پریود طبیعی (چهار تا هفت روز )از دست می دهد یا مجبور است هر ساعت یک بار کوتکس و دستمال بهداشتی را عوض کند. خونریزی ضعیف زمانی است که یک زن کمتر از ۲۵ میلی لیتر خون در جریان مریضی ماهوار از دست می دهد، و دوره مریضی ماهوار یا پریود اغلب فقط یک تا سه روز را در بر می‌گیرد

خونریزی شدید می تواند یک اختلال عملکردی باشد که این حرف اکثر بی ضرر بوده و بنابراین قابل نگرانی نیست. اما توجه ! علت خونریزی شدید هنگام پریود میتواند نشانه التهاب رحم (مثلا آندومتریوز) یا رشد تومور (مانند میوم) نیز باشد این حرف باید توسط داکتر متخصص نسایی ولادی مشخص شود. اغلب خونریزی شدید برای زنان جوان و برای زنان مسن که نزدیک مونوپوز یا یائسگی (خشک شدن ) قرار دارند رخ می دهد.

خونریزی خفیف و معمولاً نامنظم – اغلب برای زنانی که رژیم غذایی می گیرند یا زیاد ورزش انجام می دهند (ورزش رقابتی) رخ می دهد. دریافت ناکافی مواد مغذی می تواند منجر به خونریزی خفیف و یا هم غیبت کامل پریود شود.

(Visited 2,454 times, 1 visits today)